J U L I A´S SNAPSHOTS

Kategori: Fitness

Weekly wishlist

 

Topp - StellaSport// Sport BH - Adidas// Energibar - Get Raw// Tube Roll - Casall// Skor - Nike// Proteindryck - Fitnessguru//

Recept: Bananbröd

Alltså det här brödet är så gaaaaalet gott, ni bara måste testa! Jag följde Ida Wargs recept till punk och pricka förutom att jag använde havremjölk istället för mandelmjölk, samt att jag använde bovetemjöl istället för havremjöl - funka lika bra det =)

Receptet ser ni nedan...

 

Löpning

Det jobbigaste steget är det ut genom dörren...

När man väl kommit ut är det bara att njuta!

Jag körde programmet "Intervaller ute" från boken Superlicious

"Runlicious" - galet jobbigt MEN känslan efter är magisk =) Hej hej endorfiner! 

Nu ska jag återställa energinivån och testa mitt nybakta bananbröd. Det luktar underbart gott i alla fall så hoppas det smakar lika gott.

Lunch

Shirataki nudlar (gluten - och laktosfria nudlar med lågt kolhyderatinnehåll), mango & russin.

Nudlarna finns att köpa HÄR.

Bra start på dagen

Jag börjar alltid dagen med en kopp varmt vatten och en sked honung. Drycken rensar kroppen från gifter och är toppen för magen, stärker immunförsvaret och sänker kolesterolvärdet. Ska drickas på tom mage för bäst effekt.

Nu: Gröt gjort på quinoa-flingor. Mer proteinrikt än vanliga havregryn som man vanligtvis brukar ha som grund i gröt.

Flingorna finns att köpa HÄR

Morning juice

Dagens juice innehåller 2 apelsiner, frysta gojibär, havtorn, björnbär, tranbär, rödavinbär och blåbär. När juicen är mixad adderar jag även 1 msk linfröolja. Linfröolja innehåller bland annat omega 3, E vitamin och vitamin K som alla har flera positiva hälsoeffekter.